Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=160070
MOB:2022/4
Szerzők:Katona Norbert
Tárgyszavak:EGÉSZSÉGPOLITIKA; EGÉSZSÉGMEGŐRZÉS; MARKETING
Folyóirat:Kaleidoscope - 2022. 14. évf. 25. sz.
[https://kaleidoscopehistory.hu/index.php?subpage=archivum]


  A marketing evolúciója az egészségipar prizmáján keresztül  / Katona Norbert
  Bibliogr.: p. 335-338. - Abstr. eng. - DOI: https://doi.org/10.17107/KH.2022.25.24-1
  In: Kaleidoscope. - ISSN eISSN 2062-2597. - 2022. 14. évf. 25. sz., p. 323-338. : ill.


In response to the challenges of ageing societies, there is an urgent need to know the social environment of healthcare and the impact of the scientific fields that support it, among which the sphere of marketing has a prominent role. The purpose of this study is to show how the basic tools of marketing have developed and how they all appeared in the field of health care and the health industry. The author first presents the development of the interpretation of healthcare, and the areas of the healthcare industry, then write about the relationship between marketing and the healthcare industry, and finally presents the evolutionary stages of marketing and provide examples of this in the healthcare industry.  Kulcsszavak: egészségmeghatározás, egészségipar, marketingkoncepció, marketingeszközök, 4P