Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=117266
MOB:2015/3
Szerzők:Weiczner Roland
Tárgyszavak:ANATOMIA; ORVOSTUDOMÁNY TÖRTÉNETE; OKTATÁS
Folyóirat:Orvosi Hetilap - 2015. 156. évf. 40. sz.
[https://akjournals.com/view/journals/650/650-overview.xml ]


  Tempora mutantur... et nos? : a magyar anatómiaoktatás jövője a német trendek tükrében  / Weiczner Roland
  Bibliogr.: p. 1612-1613. - Abstr. hun., eng.
  In: Orvosi Hetilap. - ISSN 0030-6002, eISSN 1788-6120. - 2015. 156. évf. 40. sz., p. 1603-1613. : ill.


A tradicionális négy féléves anatómia átalakulóban van: a változások külső kényszere mellett belső igény is felmerült a tantárgy hangsúlyainak átrendezésére. A hazai anatómiaoktatás erősségeinek, gyengeségeinek és veszélyeinek feltérképezése segítséget nyújt a lehetséges továbblépés irányainak megfogalmazásához, ebben a magyar orvosképzés számára a történelmi modellt szolgáltató német egyetemeken jelenleg zajló folyamatokat is érdemes figyelemmel kísérni. A németországi orvostanhallgatók közel 25%-a már az új, integrált "Modellstudiengang" szerint tanul, amelyben a klasszikus tantárgyak szervrendszeri témablokkokba integrálódtak. Az egységes német írásbelizáróvizsga-rendszer lehetőséget teremt egyfajta objektív mutató képzésére: az anatómiából elért hallgatói vizsgaeredmények alapján a 36 német orvosképző hely sorba állítására. A honlapnyilvános adatok, a félévek vagy a kontaktórák száma, a tematika szerveződése önmagában nem adnak magyarázatot az anatómiát különféleképpen oktató karok hallgatóinak vizsgarangsorára. A magyar anatómiaoktatás legnagyobb jelenlegi kihívásai egy egységes, kimenetorientált, gyakorlatias követelményrendszer kidolgozása, a tantárgy újradefiniálása, a hatékonyabb párbeszéd a klinikus kollégákkal, az utánpótlásgondok megoldása és a tantárgy vertikális integrációjának megteremtése.